Thursday, February 10, 2011

Segment "Aku Percaya".. jeng jeng jeng

1.Aku percaya, semua ada peluang untuk berjaya, mengikut kelebihan masing-masing,

2.Aku percaya, peluang itu ada untuk semua orang,

3.Aku percaya, kalau kita belagak, nanti orang pun belagak dengan kita,

4.Aku percaya, setinggi-tinggi nya kita, satu hari nanti pasti jatuh juga, 

5.Aku percaya, kalau kita hormat orang tua, mereka akan selalu doakan kita.. doa orang tua kan BERKAT,

6.Aku percaya, kalau kita tolong orang, orang pasti akan tolong kita jugak satu hari nanti,

7.Aku percaya, kalau kita baik dengan orang, orang pasti akan baik dengan kita. Kalau dia jahat sekalipun, satu hari dia akan berubah menjadi baik,

8.Aku percaya, ape yang kita beri, itu yang kita dapat,

9.Aku percaya, kalau kita malas sekarang, kita akan ketinggalan kelak,

10.Aku percaya, kalau kita buat sesuatu tanpa berkat mak & ayah, setinggi mana pun kita, kita tetap tak kemana-mana,

11.Aku percaya, kalau kita banyak senyum, kita awet muda.. hee~ ^__^ 

12.Aku percaya, kalau kita bagi peluang pada diri sendiri, kita dapat tahu kebolehan kita itu setinggi mana,

13.Aku percaya, kadang-kadang bersendirian itu perlu,

14.Aku percaya, keluarga itu lagi penting dari diri sendiri dan orang lain,

15.Aku percaya, kalau kita kuat tido, kita cepat malas, otak pun cepat lembab,

16.Aku percaya, tak baik kalau balik rumah time senja-senja.. syaitan banyak,

17.Aku percaya, kalau kita banyak bace al-Quran, kita kuat ingatan,

18.Aku percaya, kalau kita selalu tengok baby comel, nanti baby kita pun comel!! haha 

19.Aku percaya, didikan ibu bapa dari kecik membentuk jati diri seseorang itu,

20.Aku percaya, semua makhluk Allah cantik-cantik semuanya,

21.Aku percaya, kalau kita selalu tunjuk perasaan takut, kita pengecut!,

22.Aku percaya, kalau kita kuat berusaha, kita akan capai impian kita,

23.Aku percaya, kalau kita asyik ikut orang, kita tak akan ke mana-mana, asyik sama dengan orang je..,

24.Aku percaya, ape yang kita percaya, itu lah yang menggambarkan diri kita... OPS! ^__^ peace yaw~

No comments: