Thursday, August 18, 2011

Memberi dan menerima

Assalamualaikum~

Dalam kehidupan ni, terlampau banyak cara untuk kite shows our greet and appreciation.
Ada yang ucap terima kasih je.
Ada yang bagi senyum sedekah je.
Ada yang ucap tenkiuu tenkiuu tenkiuuu macam tak cukup nafas *terase hehe
Ada yang buat muka blur, terus blah tak berkata
Ada yang baik hati membalas jasa baik dengan hadiah~

ok tu takpe lagi.. penuh keikhlasan. Tapi macam mana dengan orang yang memberi, dan mengharapkan pembalasan?? Someone yang sememangnye pikir "ape kau ingat aku bagi ni FREE free je?? Mana ada benda free kat dunia ni??" Heh yurp! i'm pointing to that kind of individuals. I bet ramai je yang macam ni. So what do you guys tend to do? Give a smile and shit? Atau just walk away and blah.. sambil mulut menyenget, mate beraksi ala kelip2 gitu..??

Korang kene ingat, "What you give, is what you will get back". Pernah dengar ayat ni? Tak lengkap iman, kalau tak beri barang yang kita sayang.. Sayang ade banyak cara. Ada yang bagi sikit, ada yang bagi banyak.. Macam mana kalau kita bagi sikit je sayang? Boleh! Tapi kene ingat lah, ganjaran yang kita dapat, setimpal dengan apa yang kita beri..

Aku sebenarnya tak ada mood nak menulis, tapi medula oblongata aku ni gatal, despite bagi signal daily activities, dia gatal bagi signal blogging pun daily activity jugak.. hailaa aku pun update sikit2 jee.. so at the end, ganjaran yang blog aku dapat pun sikit lah manfaat nye.. keh3 jangan mara haa~ ni warm up session untuk aku jer! XD I can't resist my naluri burung ni untuk membebel hehe.

Salam Ramadhan sumer~


No comments: