Saturday, December 25, 2010

Kenangan Sahaja Cukup ke?

Assalamualaikum..


Habis bace tajuk je terus mood tukar ke mode sedih dan suram-suram sepi gitu.. cepat-cepat amek feel !!
ini cerita pasal kisah cinta zaman kanak-kanak
sebenarnye dah nekad! 
1 memory out from the cupboard!! >.<
ohoi out from the cupboard means deleting memory.. jangan diingat-ingat dah...T____T






kisah ni pasal seorang gadis bandar yang first time jejak kaki ke kedah
yup! kedah.


ada apa dengan kedah?
kedah tempat kedua kelahiran aku. di situ juga aku berjumpa dengan kenangan kanak-kanak terindah
kenangan. 
cinta kanak-kanak?
tak cukup matang untuk suka dan menyukai?
Tersuka
mungkin ini adalah pertemuan yang salah. tak patot berjumpa
dan tersuka
dan terus menjadi kenangan yang terpahat di hati.
dari kecil. 
10 tahun. terpahat di hati. 
cinta kanak-kanak.
kenangan terindah. 




TAPI..




cukup kah hanya kenangan?
kenangan sahaja cukup kah membuatkan aku bahagia?
tapi mengapa kenangan ini terus bertahan bertahun-tahun
ouh tidak.
puluh tahun. 




Mengapa? 




kerana ia cinta pertama ku.


cerita permulaan kisah hidup ku




sejak kecil.
walaupun tidak mengenali pun apa itu cinta?
apa itu suka
apa itu rindu
bodoh kah aku? 
tidak. aku belajar dari situ apa maknanya suka
kerana dia..
dia adalah kenangan ku




aku tetap tidak putus asa
untuk terus menunggu
dan menanti 
hari ke hari, minggu ke minggu, bulan ke bulan, tahun ke tahun
ya! kami pasti berjumpa lagi


Alhamdulillah


10 tahun, lepas itu Allah memakbulkan doa aku
kami berjumpa semula
aku tidak mensia-siakan peluang yang ada 
aku terus menyatakan isi hati ku
kau... cinta pertama. kenangan terindah yang aku rindukan sejak kecil


Ku menangis tanda gembira 
kerana bagi nya, aku juga cinta pertama kenangan terindah yang dia rindukan sejak kecil
:') 
makna nya... 
betul lah apa yang ku rasakan selama ini
dia
yang ku bayangkan sifat-sifat peribadinya
cara percakapannya
cara pemikirannya

memorinya, ciri keperibadiannya yang ku bayangkan dari hari ke hari 
kian berkembang dan mekar di hati ku 
ini bukan cinta biasa rupanya.. 
Ya Allah, cukup unik perasaan ini 




Kisah cinta kami terus mekar dan menjadi cinta yang di idam-idamkan oleh semua gadis di luar sana
:')
memori cintaku
kenangan itu
menjadi cinta realiti 
cinta sejati 
5 tahun 
tanpa jemu
tanpa sedikit pun rasa sayang itu berkurangan 
malah kian suka.. suka.. dan suka 
Terima kasih ya Allah~ engkau merestui kasih kami :') 




Namun, panas tidak sampai ke petang.. hujan di tengah hari 
Sayang dan cinta sahaja tidak cukup wahai kawan-kawan
Cinta perlukan restu 
ya. 
restu dari Ilahi, restu dari orang yang menjaga kita sejak kecil. 
mungkin kerana darjat 
mungkin kerana status 
pentingkah semua itu? 
aahh aku tidak pandang semua itu
kau silap
mereka lebih arif dan makan garam dari kita
walaupun perit
walaupun sakit




kisah cinta kita setakat ini sahaja sayang..




semoga kau terus mencari cinta sejati sebagai pengganti ku
kisah kita berakhir di sini
engkau lahir dari kenangan
dan berakhir sebagai kenangan




Kenangan sahaja cukup kah membuat kan aku bahagia? 
aku bahagia, jikalau engkau bahagia, wahai kenangan
Oleh itu, terus kan perjuangan hidup mu 
untuk terus kekal bahagia
dan usah kau terus menjadi sebagai kenangan :') 



p/s: cinta tak semestinya memiliki kaannn :) smile!
im strong enuf to face this! chaiyok~

2 comments:

Siti Hajar said...

be strong my gurl..u r tough enough to go thruough this....

Cik cip-cip said...

huhu :') tQ hajar sayang......

kita tak la kuat mana. tapi kita kentalkan jugak hati ni. No boys no cry aite? ^___^ mara aku slalu oke! :) aku suke aku suke